STRONA GŁÓWNA IPiSS      
Książki
Szybkie szukanie wg:
tytułu
autora
sygnatura
Czasopisma
Dwumiesięcznik ZZL
Szybkie szukanie wg:
rok
nr/rok
archiwa
Logowanie
Pseudonim/Login
Hasło:
Jeżeli nie jesteś zarejestrowany,
możesz to zrobić
Zarejestruj się
   PUBLIKACJE
   
Karta książki
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI kreowanie nowoczesności Raport 2009
Tytuł:ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI kreowanie nowoczesności Raport 2009
Autor:Bogusława Urbaniak, Piotr Bohdziewicz
Sygnatura:181M/SiM/0609
Kategoria: Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Zarządzanie Zasobami
Cena: 33,60 PLN z VAT
Nakład wyczerpany.
Wersja elektroniczna wkrótce w sprzedaży.

wydawnictwa@ipiss.com.pl

Krótki opis treści:

Przedstawiamy Czytelnikom raport z X edycji konkursu LZZL, który nieco różni się strukturą od poprzednich. Autorzy zdecydowali się zmienić układ opracowania ze względu na pewne zmiany wprowadzone w kwestionariuszu samooceny, a mające na celu wyeksponowanie zagadnień wpływu ZZL na wyniki i wartość organizacji. Raport składa się z siedmiu rozwiniętych rozdziałów, przedstawiamy w nich uczestników i uwarunkowania, w jakich znaleźli się w 2009 r., a następnie ich osiągnięcia w zakresie ZZL. Raport stanowi swego rodzaju syntezę działań podejmo wanych przez uczestników II etapu konkursu w ramach zarządzania zasobami ludzkimi. Starano się w nim przedstawić główne kierunki, w jakich zmierzają organizacje na drodze do doskonalenia zarządzania zasobami ludzkimi w nawiązaniu do wyników z poprzednich edycji konkursu. Równocześnie prowadzone analizy pozwalają na identyfikowanie tych rozwiązań organizacyjnych oraz narzędzi, które stopniowo uzyskują status dobrych i wartych propagowania standardów w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Staramy się zachować porównywalność opisywanej tematyki konkursowej, nie rezygnując z pewnych nowych akcentów, które zaznaczają się w każdej edycji konkursu.

ze wstępu

Spis treści

UWAGI WSTĘPNE

1. UCZESTNICY II ETAPU X EDYCJI KONKURSU LZZL

1.1. Charakterystyka audytowanych organizacji
1.2. Ruch zatrudnienia w organizacjach

2. STRATEGIA ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI
2.1. Strategia biznesowa organizacji
2.2. TQM jako element strategii biznesowej organizacji
2.3. Strategia zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji
2.4. Poziom wiedzy kadr kierowniczych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji

3. EFEKTYWNOŚĆ ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI
3.1. Zmiany wartości firmy
3.2. Świadomość kierownictwa wpływu ZZL na wyniki organizacji
3.3. Narzędzia diagnozowania wpływu ZZL na wyniki organizacji

4. PROCEDURY I NARZĘDZIA ZZL
4.1. Organizacja funkcji personalnej
4.1.1. Usytuowanie w strukturze organizacji oraz liczebność pracowników w działach zasobów ludzkich
4.1.2. Związki organizacji z firmami doradztwa personalnego
4.1.3. Informatyczne wsparcie procesów ZZL
4.1.4. Rola kierowników liniowych w realizacji funkcji personalnej
4.2. Pozyskiwanie pracowników do organizacji
4.2.1. Informowanie o wakujących stanowiskach pracy
4.2.2. Selekcja kandydatów do zatrudnienia
4.3. Wynagrodzenia
4.3.1. Poziom wynagrodzeń
4.3.2. Strategie wynagradzania
4.3.3. Struktura wynagrodzeń
4.3.4. Kategorie zaszeregowania
4.3.5. Kryteria podwyżek wynagrodzeń zasadniczych
4.3.6. Kryteria premiowania
4.3.7. Rynkowe porównania wynagrodzeń
4.4. Ocena pracy
4.4.1. Wartościowanie pracy
4.4.2. Sformalizowane systemy ocen okresowych
4.5. Zarządzanie rozwojem i karierami pracowników
4.5.1. Szkolenia pracowników
4.5.2. Kariery zawodowe pracowników

5. FIZYCZNE I SPOŁECZNE ŚRODOWISKO PRACY
5.1. Kształtowanie fizycznego środowiska pracy
5.2. Kształtowanie równowagi praca-życie
5.3. Badanie satysfakcji pracowników
5.4. Komunikowanie się w organizacji
5.5. Zbiorowe stosunki pracy

6. SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
6.1. Misja organizacji jako deklaracja jej społecznej odpowiedzialności
6.2. Kodyfikacja zasad etycznego prowadzenia biznesu
6.3. Działania organizacji w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu

7. NAJWIĘKSZE ZADEKLAROWANE OSIĄGNIĘCIA W DZIEDZINIE ZZL

PODSUMOWANIE I WNIOSKI

A. Diagnozy i wnioski ogólne
B. Diagnozy i wnioski szczegółowe

LITERATURA

Wydawnictwo, rok i miejsce wydania, seria wydawnicza

IPiSS, Warszawa 2009, seria "Studia i Monografie"

ISBN

978-83-61125-20-4

Format, liczba stron, oprawa

B5, 225 stron, miękka oprawa

<< Wstecz   
Koszyk
Koszyk jest pusty
NOWOŚCI
KSIĄŻKI
CZASOPISMA
Dwumiesięcznik ZZL
CZASOPISMA
Polityka Społeczna
Polityka Społeczna
INSTYTUCJE WSPÓŁPRACUJĄCE
Księgarnia Leki
KODEKS 2002 Sp. z o.o.
DOM HANDLOWY ABC - WŁADYSŁAW KONDEJ
HURTOWNIA P.W. AVA - SŁAWOMIR KOC
BIBLIOFIL - ANNA JONCZYK-SZPAROWSKA
GŁÓWNA KSIĘGARNIA NAUKOWA IM. B. PRUSA
RUCH S.A.
GARMOND PRESS
KOLPORTER
G.L.M. GAJEWSKI&MORAWSKI
Główna Biblioteka Pracy i Zabezpieczenia Społecznego
e-mail: wydawnictwa@ipioss.com.pl

Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies w celach statystycznych oraz w celu obsługi Księgarni Internetowej. Jeœli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej. Sugerujemy jednak aby nie wyłączać zapisywania plików cookies dla księgarni, ponieważ uniemożliwi to korzystanie z koszyka zakupów.   

   Zgadzam się         Polityka cookies

Polityka cookies